14 Ağu 2010

Kabusum oldun teyze

    O gün klimalı diye melih amcanın son model egosuna binmiştim. Zira bizim 2010 model emektarı kardeşim almıştı. Araba evin üç ferdi tarafından hunharca kullanıldığı için daha şimdiden emektarlık seviyesinde. Olsun alsın kardeşim, kendisi kraldır aslandır kaplandır (burada şair ötelere sesleniyor). Öte yandan dolmuşa binesim de yoktu, dışarısı 40 dereceyse dolmuşun içi 50-60 derece arasında seyreder buralarda. Neyse artık. Otobüste yer yer boşluklar var, çankaya teyzeleri amcaları doldurmuş otobüsü. Oturdum bir teyzenin yanına. Tabi içimden dualar ediyorum, yalvarıyorum yaradana "n'olur teyze bana bir şey sormasın etmesin" diye. Neyse ki bulaşmadı teyzecik meğerse kendini hazırlıyormuş ki elinde bir kaç torbayla bana doğru yaklaşan kadını görünce "kalk da evladım yer ver" diye cıyaklamayı andıran bir sesle beni anında uyardı. Birileri erken uyarı sistemi takmış teyzeye."e tamam buyrun kadın siz oturun" dememle birlikte otobüste garip bir hava esmeye başladı.
   
    Yer verdiğim kadın: sorunlusun herhalde oğlum. ne biçim konuşuyon öyle kadınlı felan terbiyesiz
    Ben: (gayet emin) olur mu efendim, bayan demedim çünki bayan baymaktan geliyor yani bayın altında kalan ama fiziki değil manevi olarak.odtülüyüm ben feminist arkadaşlarım öğretti bunları.
    Yer verdiğim kadın ve arkasındaki teyze ve önündeki iki amca: (hep bir ağızdan) o zaman bizden bir 3+1 ev kazandın, aferin sana yoldaş.
   
    Havadan konfetiler yağıyor, nereden çıktığını anlamadığım güzel hostes kızlar bana ikramlarda bulunuyor. Boynuma da asmasalar şu havai şeysini diyorum içimden bir yandan da. Bana evin anahtarını veriyorlar ama bu bizim arabanın anahtarı. N'oluyo lan!
    Burada bi bokların olduğunu anlıyorum ama tam çözemedim. Sonra aklıma yatmadan önceki çarkıfelek maceram, gorki'nin anasından okuduğum bir kaç sayfa geldi. Ama yine bir şeyler eksikti.
   Uyandım ki kafam yastığın altında kalmış, kolumla anlaşmışlar ve yer değiştirmişler. Kan ter içindeyim. Ah çankaya teyzeleri, kabusum oldunuz lan. Olan kafama oldu iyi mi.
    Sizlere Uruguay milli takımıyla yaptığım Konya mevlana gezisi rüyasını da anlatacağım bir gün.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder